dimarts, 7 de novembre del 2017

...ànima de grafit...

ÉS MÉS IMPORTANT LA RESISTÈNCIA QUE LA VERITAT
Charles Bukowski

La meva postura davant del món i dels fets és inexpressiva i inactiva. Puc trobar-me acomodat tant en vertical com en horitzontal o embolcallat d’alguna tela o altre material. Per mi mateix, el temps i l’espai no existirien. Romandre en constant peresa, malbaratant el propi destí i restà paralitzat davant el blanc infinit és el meu estat natural. En Dante, m’hauria dut a l’infern, per tanta accídia.
Altrament, a banda de mostrar cap mena d’iniciativa, estic totalment a disposició, perquè en tinc l’aptitud i les condicions òptimes, per a tothom que ho necessiti. És una actitud, que d’entrada pot semblar d’una valentia, solidaritat i fins i tot empatia. Però, no. No és pas cap d’aquestes possibles virtuts. La meva és una habilitat natural que culmina amb l’acte de deixar fer o el deixar-se anar, sense posar-se límits ni acumular prejudicis.
Tant és així que, per mi, han passat moltes mans. Des de les més delicades a les més grolleres, de les més impertinents a les més sensibles. Algunes de malaltisses o de fràgils, llepafils i sibarites. I moltes més d’indiscretes.
També, per aquesta actitud d’alta adaptabilitat, he acompanyat gràcies i desgràcies, tragèdies i comèdies, accidents i banalitats.
No m’atreveixo a marcar el pas ni a dictar voluntats, però si que n’estic gairebé segur que d’alguna manera cadascuna de les mans que m’ha sostingut també s’ha vist empesa per una mena d’onatge i s’ha deixat anar sense posar límits ni acumular prejudicis.

Potser, només potser sí, que d’alguna manera busco en aquesta meva ànima de grafit* la immortalitat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada